loader image
پرش به محتوای اصلی
خانه

جلسه شماره 7. بحث درباره شلر

جلسه شماره 7. بحث درباره شلر

از حسین سوزنچی در
Number of replies: 0

بسم الله الرحمن الرحیم

مجددا لازم است تذکر دهم که فایل تدوین شده سال 94 در این بحث نیز نقص و اشتباه دارد و در پایین همین صفحه فایل PDF اصلاح شده آن جلسه را ضمیمه کرده ام. قبلا گفتم که جلسه 5 در سال 94 هم به بحث وبر و هم به بحث شلر پرداخته بودم؛ اما این جلسه صوتی ضمیمه که در سال 97 ارائه شده فقط بحث شلر را مطرح کرده ام.

فایل این جلسه یک مقداری پرسش و پاسخهایش زیاد است که شاید اندکی خسته کننده شود؛ مثلا 7 دقیقه اول را می توانید اصلا گوش ندهید؛ یا حوالی دقیقه 26، حدود4 دقیقه رفت و برگشتی است. اما در دقیقه7 تا 9 توضیحی می‌دهم که آن را اینجا عرض می‌کنم.

من اوایل که شلر را می‌گفتم کاملا با سیر کتاب بود. بعدا اول بار در سال 94 در ادامه توضیح کتاب، وی را در مقایسه با وبر و مارکس و هوسرل مطرح کردم که در فایل متنی ضمیمه این را می بینید. کم کم سالهای بعد همین مقایسه را محور اصلی در معرفی وی قرار دادم که اوجش شاید در سال 96 بود (که فایلهایش را در همین سامانه می توانید گوش دهید) اما سال 97 به نظرم رسید که چون مساله برای خودم واضح شده، شاید اینکه محور را مقایسه قرار داده ام مخاطب، اصل مطلب را نمی گیرد، لذا در این سال، محور را شرح به ترتیب کتاب قرار دادم و فقط دو سه دقیقه آخر جلسه آن بحث مقایسه ای که در متن ضمیمه هست را مرور کردم.

شما اگر فکر می کنید که با همانکه در متن هست و خواندن خود کتاب، می‌توانید اصل بحث شلر را دریافت کنید، می‌توانید به جای فایل صوتی ضمیمه، فایل شلر در سال 96 را گوش دهید.

با این اوصاف، فایل صوتی ضمیمه سیرش این طور است که

7 دقیقه اول پرسش و پاسخهایی است که می توانید از آن عبور کنید.

سپس سعی کرده ام شلر را در یک سیر تاریخی منطبق بر آنچه در کتاب آمده شرح دهم . این مرور بحثها تا دقیقه 73 ادامه دارد.

سپس 2-3 دقیقه آن مقایسه ها که در متن ضمیمه را گفته ام تطبیق دادم بر بحثهایی که گذشت.

از دقیقه 76 هم به معرفی چند کتاب فارسی برای مطالعه بیشتر در شلر پرداخته ام