اعبتار کردن زوایای مختلفی دارد. بحث یک جلسه این بود که اعتبار با استعاره تفاوتهایی دارد و شبیه ادراک حقیقی که ابتدا به تصور و تصدیق و سپس به تصدیق کلی و جزیی تقسیم میشود، اعتبار را هم میتوان اعتبار یک مفهوم کلی (اعتبار ملکیت) و اعتبار حکم و اعتبار حکم را به حکم کلی (اعتبار ملکیت برای کتاب) و حکم جزیی (اعتبار حرمت توتون و تنباکو در این مقطع زمانی خاص) تقسیم کرد. و ممکن است باز بتوان ابعاد دیگری را در اعتبار یافت؛ به خاطر این انواع گوناگون باید دقت کرد که برخی از تحلیلها ناظر به برخی از این حوزههاست؛ و مثلا یافتن مصداق یک اعتبار کلی (اینکه این کتاب قابل فروش است) غیر از اعتبار جزیی (فروش این کتاب به شما) میباشد.